Ring 0503546684, vi finns här för att hjälpa dig varje dag från 09:00 till 22:00 eller skicka ett mail till myynti@kalusteduo.fi
Välkommen till vår butik
Butiksplats: Koskelantie 5, 00610, Helsingfors .
Butiken är öppen
tis-fre kl. 11.00 till 20.00
Lördagar från 11:00 till 16:00
Söndagar 13-17
Telefonförsäljningen betjänar dig varje dag mellan 09:00 och 22:00.
Återbetalningspolicy
6.6. Problem Vid Transport och För Defekta Produkter
Vid leveranstidpunkten måste kunden kontrollera emballagets utseende. Om det finns synlig yttre skada på paketet ska det kontrolleras i närvaro av föraren för att se om den yttre skadan har orsakat skador på själva produkten. Synliga skador på emballaget måste rapporteras vid mottagandet av försändelsen, eftersom transportlagarna föreskriver att transportören inte är skyldig att acceptera reklamationer avseende synliga skador i efterhand. Tyvärr kan vi inte behandla för sent gjorda reklamationer.
6.6.1. Om ett paket skadas under transportörens hantering, ska en anteckning om skadan göras på fraktsedeln och föraren ska bekräfta denna anteckning. Skadan på produkten ska också omedelbart rapporteras till Suomen Unikaverit Oy:s kundservice, helst via e-post till unikaveritoy@gmail.com. Hur snabbt skadan rapporteras påverkar hur snart kunden får en ersättningsprodukt eller del för den skadade produkten. Skador måste dock rapporteras innan produkten sätts ihop. Tyvärr kan vi inte behandla för sent gjorda reklamationer.
6.6.2. Om försändelsen är skadad i posten måste en reklamation göras till posten omedelbart vid mottagandet, och så även till Matkahuolto om det är tillämpligt. Tyvärr kan vi inte behandla för sent gjorda reklamationer.
6.6.3. Öppna paketen omedelbart, eftersom så kallade "dolda skador" som inte är synliga på paketet måste rapporteras till transportören inom 7 dagar efter mottagandet. Tänk också på att säljaren måste kunna göra en anmälan till transportören innan 7-dagarsfristen går ut, så det är viktigt att ni rapporterar skador utan dröjsmål. Tyvärr kan vi inte behandla för sent gjorda reklamationer.
6.7. Om en produkt har gått förlorad under transport, blivit skadad eller om fel produkt har levererats till kunden, ska kunden omedelbart rapportera felet via e-post till unikaveritoy@gmail.com. Anmälan om felaktig leverans eller defekt produkt måste göras till Suomen Unikaverit Oy samma dag som produkten mottas. Tyvärr kan vi inte behandla för sent gjorda reklamationer.
6.8. I oklara fall, om kunden inte har rapporterat den ovan nämnda synliga skadan till transportören eller den ovan nämnda så kallade dolda skadan inom tidsfristen till Suomen Unikaverit Oy:s kundservice, kan skadan bli kundens förlust. Tyvärr kan vi inte behandla för sent gjorda reklamationer.
6.9. Enligt reglerna för konsumenthandel är Suomen Unikaverit Oy ansvarig för produkten om den går förlorad eller skadas vid leverans till kunden. Vid skada eller förlust av produkten när den returneras till Suomen Unikaverit Oy, är kunden eller det transportföretag som ansvarar för transporten ansvarigt för produkten.
---
7. Byten och Returer
7.1. Om du vill byta eller returnera en defekt produkt ska du först kontakta Kaluste Duo / Suomen Unikaverit Oy:s kundservice på: unikaveritoy@gmail.com.
Kunden kommer att få returfrågor skickade via e-post med detaljerade instruktioner om hur produkten ska packas, information att bifoga med paketet och hur produkten ska skickas.
Produkter får inte returneras utan föregående överenskommelse med vår kundservice. Vi accepterar inte returer som inte har avtalats om på förhand med vår kundservice. Hygienprodukter såsom kuddar, täcken och bäddmadrasser har inte rätt till byte eller retur. Detsamma gäller för specialmått och alla så kallade beställningsprodukter.
Bifoga följande information med returen:
- Ordernummer eller ditt kundnummer, en bild på produkten (tagen hemma), ditt namn, adress och telefonnummer
- Din e-postadress
- Ditt bankkontonummer
Returadress: Kaluste Duo / Suomen Unikaverit Oy, Vantaanpuistontie 29, 01730 Vantaa. Lager hanteras av Ks-Logistic.
Vi tar inte emot returer över 30 dagar efter beställningsdatum.
Ej upphämtade försändelser returneras till vårt lager inom cirka två veckor efter paketets ankomst till Posten eller Matkahuolto. Observera att att inte hämta paketet inte betraktas som en retur. Returer måste alltid först diskuteras med vår kundservice. För ej upphämtade försändelser kommer vi alltid att debiteras de kostnader som uppstår från returen. Ej upphämtade paket kan hämtas från vårt lager i Vantaa eller vår butik i Helsingfors. Om så önskas kan vi åter skicka den returnerade försändelsen, då vi kommer att debitera för fraktkostnaderna igen.
7.2. Kunden har 30 dagar returrätt för produkter som köpts från webbutiken. Tidsperioden för retur börjar räknas från det att varan mottagits. Returrätten gäller inte specialprodukter vars mått eller andra egenskaper avviker från normala produktstandarder. Sådana produkter kan vara exempelvis måttbeställda produkter, produkter klädda med tyg som inte finns tillgängliga i webbutiken, specialmått sängar eller soffor klädda enligt kundens beställning. Returrätten gäller inte mattor som tillverkas efter kundens angivna mått. Returrättens tidsperiod börjar räknas från det att varan mottagits. Att bekanta sig med produkten anses vara i den mängd och kvalitet som kunden skulle bekanta sig med produkten och dess egenskaper när de köper produkten i en butik. Produkten får inte tas i bruk under bekantskapsperioden.
Produkten måste vara oanvänd, i säljbart skick och paketerad i originalförpackningen. Om produkten är i säljbart skick men utan originalförpackning, återbetalar vi 70 % av produktens pris. Den returnerade produkten måste vara helt oanvänd. Bifoga en ifylld returformulär med paketet. Returrätten gäller inte specialprodukter vars mått, tyger, läder eller andra egenskaper avviker från normala produktstandarder. Sådana produkter inkluderar exempelvis måttanpassade mattor eller soffor beställda med specialtyger, samt hygienprodukter såsom kuddar, täcken, sänglinne och bäddmadrasser. Vi återbetalar produktens pris och den ursprungliga fraktkostnaden minus eventuell returkostnad. Om endast en del av beställningen returneras, återbetalas inte fraktkostnaden och eventuell returkostnad debiteras för försändelsen. Om produkten har förlorat sitt försäljningsvärde på grund av kundens åtgärder, är kunden skyldig att kompensera Suomen Unikaverit Oy för skillnaden mellan produktens försäljningspris och minskad värde. I så fall återbetalar vi det pris som betalats för produkten och dess ursprungliga fraktkostnad, minus den ovan nämnda minskningen och eventuella returkostnader. Värdeförändringen på produkten hanteras från fall till fall. Av allergiska skäl finns det ingen returrätt om produkten till exempel har djurhår.
7.3. Returrätten gäller endast oanvända och säljbart produkter i originalförpackning. Produkten och förpackningen måste vara i helt identiskt skick som vid leveransen.
7.4. Att bekanta sig med produkten anses vara i den mängd och kvalitet som kunden skulle bekanta sig med produkten och dess egenskaper när de köper produkten i en butik. Produkten får inte tas i bruk under bekantskapsperioden.
7.5. Den 30-dagars returrätten för webbutiken gäller inte fall där kunden själv går till butiken för att beställa produkter eller där produkten beställs enligt kundens egna önskemål från webbutiken eller genom distansförsäljning.
7.6. Vid returer är kunden skyldig att transportera produkten till det transportföretag som denne väljer för returtransport. Undantag är stora och svårtransportabla produkter som transportföretagen hämtar från kunden. Kunden informeras alltid personligen om proceduren för den aktuella produkten. Kostnader för returer anges i avsnitt 7.9.
7.7. Produktens totala belopp återbetalas till kundens konto inom 30 dagar från produktens retur, förutsatt att produkten är oanvänd, i säljbart skick och paketerad i sin originalförpackning.
7.8. Om produkten har förlorat sitt värde på grund av kundens åtgärder, är kunden skyldig att kompensera Suomen Unikaverit Oy för skillnaden mellan produktens försäljningspris och värdeminskning. I sådana fall kommer vi att återbetala det pris som betalats för produkten och fraktkostnaden, minus den ovan nämnda skillnaden. Värdeminskning behandlas från fall till fall.
7.9. Kostnader hänförliga till returer
Kunden är helt ansvarig för leverans- och returkostnader.
Konsumentverkets riktlinjer för returer vid distanshandel finns på: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/